Главная
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Як ви нас знайшли?
Всього відповідей: 148
Всего чел. на сайте: 101
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0
Счетчики
Онлайн лист
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Cегодня нас посетили

Тема роботи психолога в навчальному році

У цих підрозділах Ви можете знайти для себе таку корисну інформацію, як :

п.1.Поради студенту.

п.2.Поради батькам.

п.3.Поради викладачам.

п.1.  Поради студенту!!!

Поради щодо підвищення самооцінки:

• Пам'ятайте про свої позитивні якості замість того, щоб запам'ятовувати погане.

• У всьому, що Ви робите, намагайтеся знайти позитивні аспекти. Привітайте себе з цим успіхом.

• Пробачайте свої помилки. Ми можемо ставитися до себе досить суворо, але все ж таки робимо їх.

• Визнайте свою помилку й адекватно компенсуйте збиток.

• Не перекладайте провину на інших — це ознака безсилля. Так само не вдавайтеся в крайнощі, обвинувачуючи в усьому лише себе.

• Учіться любити своє тіло.

• Дійте так, ніби Ви були непереборним, легким у спілкуванні, винятково розумним, гідним любові та інших радощів життя, і Ви будете таким.

• Шукайте і приймайте допомогу, підтримку й пораду, коли потребуєте цього.

• Поводьтеся з собою добре. Ваша самоповага ніколи не підніметься на щабель розвитку, якщо Ви не будете ставитися до себе належним чином.

• Пам'ятайте: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров'я й чуйно ставиться до людей, які довкола.

• Відмовтеся від переконання, що Ви — «безнадійний випадок» і «невдаха», якого «ніхто не любить». Якщо Ви думаєте так, то це може стати істиною, тому що Ви самі переконуєте в цьому інших.

• Учіться слухати, не даючи оцінок і не роблячи порівнянь.

• Умійте сказати «ні». Найчастіше ми занадто швидко погоджуємося зробити те, про що нас просять, боячись несхвалення чи гніву з боку інших людей чи вважаючи себе «гарним» лише тоді, коли поступилися комусь, щоб зробити приємність.

• Відмовтеся від балаканини, скарг, бажання помсти, від усіх неспроможних прагнень, що підривають Вашу цілісність і особисту силу.

• Пам'ятайте, що Ви недосконалі — і це прекрасно! Ви — людина, яка може помилятися й виправляти свої помилки. Досконалість недосяжна, а наявність деяких вад буває привабливішою і природною.

• Визнайте себе таким, який Ви є, — унікальним, оригінальним, людяним. Живіть сьогоденням — і Ви отримаєте більше задоволення від життя

 

Поради психолога при підготовці до ДПА та ЗНО.

Задовго до ЗНО:

  •  Спочатку підготуй місце для занять. Забери зі столу усі зайві предмети, зручно розклади свої зошити, підручники, ручки тощо;
  • Можна доповнити інтер’єр кімнати жовтим та фіолетовим кольорами, оскільки вони підвищують розумову активність. Не потрібно перефарбовувати стіни, а достатньо картини, занавіски, серветки,  лампи, тощо.  Також цікаво зауважити, що за твердженням вчених запах лимону у вашій кімнаті підвищує розумову працездатність на 20%.
  • Склади план своєї роботи.  Перед тим визнач –  Хто ти є ? –  сова чи жайворонок.  Склади  план занять на кожен день. Важливо чітко знати, що ти робиш і не говорити усім оточуючим:  «Я займаюся чи готуюсь», «Я вивчаю саме певний розділ, конкретний матеріал»;
  • Починай із найважчого, але посильного. Легше і приємніше залишай на після обіду.
  • Чергуй заняття із відпочинком. Психологи встановили, що оптимальна тривалість заняття 30-40 хв. Максимум уваги досягається  після 10-15 хв. від початку роботи. Тривалість перерв у першій половині дня  не повинна перевищувати 5-10 хв. У другій половині дня тривалість кожної наступної перерви збільшуй на 5 хв. Не забувай у час відпочинку робити зарядку, займатися спортом, робити короткі прогулянки, допомагати батькам, тобто повністю відволікатися від навчання на короткий час. .
  • Тренуйся щоденно робити тести. Роби це із секундоміром.
  • Не потрібно заучувати напам’ять певні тексти, вчися робити короткі записи, нотатки, регулярно їх переглядай.
  • Регулярно повторюйте матеріал, бажано через 10 хв, після того, як ви вивчали новий матеріал, а згодом через добу. Кожне  наступне повторення повинно бути коротшим попереднього.
  • Займайся самопереконанням, при всій своїй простоті, це є дуже дієва зброя. Повторюй про себе: «Я знаю багато, я спокійний, я впевнений, я розумний і т.д., я напишу добре тестування.»

 День перед здачею ЗНО:

 Багато хто вважає, що щоб повністю підготуватися до іспитів бракує одного дня. Це невірно.  Вже після обіду важливо  припинити готуватися, здійснити прогулянку на свіжому повітрі, прийняти душ, підготувати  одяг,  документи, інші необхідні речі.

У день ЗНО:

  •  Будь сконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.
  • Дій швидко, але не поспішай.  Перед тим як дати остаточну відповідь , двічі прочитай завдання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагають.
  • Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей  яких ти не сумніваєшся.
  • Пропускай! Потрібно навчитися швидко пропускати важкі  і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.
  • Читай завжди уважно завдання до кінця.
  • Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забудь про попереднє.
  • Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.
  • Використовуй методику виключення.  Якщо не знаєш правильної відповіді, то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності.
  • Як повторювати? Перекажіть текст своїми словами, і ви легше його запам'ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам'ятати. Це може бути пе­рекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.
  • Конспектування. Виявляється, текст мож­на сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми — «зірки», «дерева», «дуж­ки» тощо. При цьому сприйняття та якість запам'ятовування значно покращуються че­рез образність запису.
  • Таким чином, вам необхідно розбити великий текст не більш ніж на 7 частин, зв'язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і завчити їх.
  • У системі заучування матеріалу важливу роль відіграє повторення.
  • Виконуйте якомога більше різних опуб­лікованих тестів з якогось предмета. Ці тре­нування ознайомлять вас із конструкціями тестових завдань.
  • Тренуйтеся із секундоміром у руках, за­сікайте час виконання тестів. Готуючись до іспитів, ніколи не думайте, що не впораєтеся із завданням, а навпаки, подумки малюйте собі картину тріумфу.
  • Залиште один день перед іспитом на те, аби знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на складніших питаннях.

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ПСИХОЛОГІЧНО

  • Для того, щоб у кризовій ситуації не втрачати голови, необхідно не ставити перед собою надзавдань і надмети. Не варто чекати, доки ситуація стане катастрофічною. Починайте готуватися до іспитів заздалегідь, помалу, по частинах, спокійно.
  • Якщо дуже важко зібратися з силами і з думками, спробуйте запам'ятати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу.
  • Щодня виконуйте вправи на зняття напруження, втоми, на розслаблення.

Вправи на зняття напруження

Вправа 1. Дихальні вправи 

• Вдихайте і видихайте повільно і глибоко через ніс, рахуючи при вдиху і видиху від 1 до 4. Таку вправу дуже легко робити, а особливо вона дієва, якщо ви не можете заснути.

• Спробуйте розслабити плечі і верхні м’язи грудей, коли дихаєте. Робіть це свідомо при кожному видиху. Справа в тому, що коли людина напружена, для дихання не використовуються м’язи діафрагми. Їх призначення в тому, щоб опускати легені вниз, тим самим розширюючи дихальні шляхи. Коли ми схвильовані, частіше використовуються м’язи верхньої частини грудей і плечей, які не сприяють роботі дихання в повному обсязі.

• Наді Шодхана. Вправа з йоги, яка допомагає активізуватися і зосередитися; діє, за твердженням фахівців, як чашка кави. Великим пальцем правої руки потрібно закрити праву ніздрю і глибоко вдихнути через ліву (у жінок навпаки – лівою рукою закрити ліву ніздрю і вдихнути через праву). На піку вдиху потрібно закрити ліву (праву для жінок) ніздрю безіменним пальцем і видихнути.

• Сядьте прямо або ляжте на спину. Одну руку покладіть на живіт, другу на груди. Глибоко вдихайте повітря через ніс, при цьому рука на животі повинна підніматися, а на грудях рухатися лише незначно. Видихайте через рот, при цьому знову рука на животі опускається, а на грудях практично не рухається. У такому разі дихання буде відбуватися з допомогою діафрагми.

 

 Вправа 2. М’язова релаксація

 Техніка прогресивної м’язової релаксації розроблена американським лікарем Е. Джекобсоном у 1920-ті рр. Вона ґрунтується на простому фізіологічному факті: після напруги будь-яких м’язів починається період їх автоматичного розслаблення. З урахуванням цього і була розроблена методика, згідно з якою, щоб досягти глибокого розслаблення тіла, потрібно спочатку на 10-15 сек сильно напружити м’язи, а потім протягом 15-20 сек сконцентруватися на виникшому відчутті розслаблення в них.

• Почніть з того, щоб зосередитися на своєму диханні на кілька хвилин. Дихайте повільно і спокійно, думайте про щось приємне. Після цього можна приступати до м’язових вправ, працюючи над різними групами м’язів. 

• Руки. Максимально щільно і сильно стисніть руку. Ви повинні відчути напругу в кисті і передпліччя. Розслабте руку на видиху, концентруючись на виникаюче відчуття полегшення. Те ж саме повторіть для іншої руки. Якщо ви правша, починати варто з правої руки, якщо лівша – лівої.

• Шия. Відкиньте голову назад, повільно повертайте нею з боку в бік, потім розслабтеся. Притягніть плечові суглоби високо до вух і в такому положенні нахиляйте підборіддя до грудей. 

• Обличчя. Підніміть брови якомога вище, широко відкрийте рот (як ніби зображаєте відчуття сильного подиву). Щільно закрийте очі, нахмуртесь і наморщіть ніс. Сильно стисніть щелепи і відведіть куточки рота назад. 

• Груди. Зробіть глибокий вдих і затримайте дихання на кілька секунд, потім розслабтеся і поверніться до нормального дихання. 

• Спина і живіт. Напружте м’язи черевного преса, зведіть лопатки і вигніть спину.

• Ноги. Напружте передні і задні м’язи стегна, тримаючи коліна в напруженому напівзігнутому положенні. Максимально потягніть на себе ступню і розігніть пальці. Витягніть гомілковостопний суглоб і стисніть пальці ступні. 

Зробіть 3-4 повтори комплексу. Кожен раз, коли ви даєте відпочинок тільки но напруженим м’язам, звертайте увагу на те, як це приємно і як ви добре себе почуваєте розслабленим. Багатьом людям це допомагає справлятися зі стресом і занепокоєнням. 

 

Вправа 3. Медитація 

Найбільш загальне визначення поняття «медитація» у психологічних словниках звучить так: «прийом психічного тренування, при якому відбувається інтенсивний, проникаючий  вглиб роздум, занурення в предмет, ідею, що досягається шляхом зосередження на одному об’єкті». Зібрані у цьому блоці рекомендації стосуються того, як провести сеанс візуальної медитації самостійно. Візуальна медитація – варіація традиційної медитації, яка ґрунтується на використанні не тільки візуальних смислів, але і почуттів: смаку, дотику, нюху й звуку. При використанні її в якості техніки для релаксації, візуалізація включає в себе уявну сцену, в якій ви відчуваєте себе вільним від напруженості і тривоги.

 

• Виберіть тихе і відокремлене місце, ніщо не повинно вас відволікати. Займіть зручне положення. Не рекомендується лежати, краще сісти на підлозі, крісло або спробувати сидіти в позі лотоса. 

• Виберіть точку фокусу. Вона може бути внутрішньою – уявна сцена, або зовнішньою – полум’я свічки. Очі можуть бути відкритими або закритими. На початку дуже складно сконцентруватися і уникати відволікаючих думок, тому точка фокусування повинна бути сильним змістом, зрозумілим і чітким, щоб у будь-який момент ви могли повернутися до неї. 

• Точка фокусу обов’язково повинна бути чимось заспокійливим для вас. Це може бути тропічний пляж на заході дня, лісова галявина або фруктовий сад в селі поруч з будинком бабусі й дідуся, де ви бували в дитинстві. Візуальну медитацію можна робити в тиші, а можна включити розслаблюючу музику або аудіозапис з підказками до медитації. 

• Намагайтеся максимально задіяти всі ваші почуття. Наприклад, ваша точка фокусу – ліс. Уявіть, що ви йдете по галявині, а холодна роса потрапляє вам на ноги, ви чуєте спів багатьох птахів, відчуваєте запах сосни, вдихаєте чисте повітря на повні груди. Картинка повинна бути максимально живою. Медитуйте 15-20 хвилин.

Пам’ятайте, релаксація не позбавить вас від проблем, але допоможе розслабитися і відволіктися від несуттєвих деталей, щоб пізніше з новою силою взятися за вирішення.

***********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

п.2.  Поради батькам!!!

Вислови, яких ніколи не повинна чути Ваша дитина:

  •  «Підеш до школи, – ще довідаєшся…», «Може там з тебе людину зроблять !…»
  • «Мені такий хлопчик (таке ледащо…) не треба …!»
  • «Вчитель не такий», «Група не підходяща, – не така, як сусідня», «Школа взагалі гірша, ніж … (!)»
  • «Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!»
  • «Дай здачі, чого сидиш?», «Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта…»
  • «А чого від нього чекати гарного? Він же…»
  • «То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу…», «Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю, дивитись на ту берізку… Ще чого!..»
  • «І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти…»
  • «Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу… Втомилася я вже прибирати після тебе…»
  • «І коли ти вже… До тебе треба п’ять няньок, щоб витримати…», «Скільки це може продовжуватися…»
  • «Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та Тетянка… Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею.. Не дружи з нею…».

 

Вислови, які хотіла б почути Ваша дитина:

  • «Ти мені дуже допоміг!» «Ти нас так порадувала! Ми знаємо, що ти нас не підведеш!»
  • «Я подумала, а що, як нам зробити отак… Знаєш, а у бабусі виходить саме так, як ми хочемо, але вона робить трохи інакше…»
  • «Я тебе так люблю… Ти нам дуже потрібна…»
  • «Ми з татом хочемо, щоб … , тому, що….»
  • «Я в тебе вірю…», «Подумай ще раз,… я теж колись зробила таку саму помилку…»
  • «Якщо вчителька саме так просила написати, то, звичайно, звісно ж…»
  •  «Колись давно я теж була у схожій ситуації… Знаєш, я подумала, може й тобі так зробити…»
  • «Давай з татом порадимося… Разом ми вигадаємо найкращий вихід…»
  • «Мені було б приємно, якби ти… А бабуся мені вже давно казала, що дуже зраділа б, якби..»
  • «У тебе сьогодні такий войовничий настрій… То може оголосимо війну бруду й пилу … Допоможеш мені…»
  • «В тебе таке непросте домашнє завдання. Ти розумний хлопчик, впорався. Але додавши ще й охайності, вийде ідеально… Що, як ми зробимо так…»

 

Пам’ятайте:

  • Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти.
  • Якщо дитина живе у ворожнечі – вона вчиться агресивності.
  • Якщо дитину висміюють – вона стає замкнутою.
  • Якщо дитина зростає у докорах – формується почуття провини.
  • Якщо дитину підбадьорюють – вона починає вірити в себе.
  • Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.
  • Якщо дитина зростає в чесності – вона вчиться бути справедливою.
  • Якщо дитина живе у безпеці – вона вчиться вірити людям.
  • Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе.
  • Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

 

 

«Щасливий той, хто щасливий у себе вдома» Л.М.Толстой

***********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

п.3.  Поради викладачам!!!

Як уникнути емоційного вигорання:

1. Плануючи робочий день, обов’язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню перерву можна із користю для здоров’я провести в найближчому парку або просто на вулиці, змінивши робочу обстановку. «Подорож» у переповненій маршрутці додому або на роботу можна замінити на прогулянку пішки.

2. Плануйте робочий тиждень, місяць із визначенням короткострокових і довгострокових цілей роботи, що дозволить фокусуватися на необхідних діях, підвищить мотивацію діяльності та зменшить кількість невиправданих емоційних витрат. Варто виділяти завдання та цілі, що є пріоритетними або такими, що виконуються найшвидше.

3. Варто впорядкувати власні думки та бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом або похвалою керівника. Виділіть час для зустрічей із друзями, відпочинку із коханою людиною поза межами звичної повсякденності, відвідин мистецьких або спортивних заходів. Вихідні, особливо в теплу пору року, корисно проводити на відкритому повітрі, уникаючи пасивного проведення часу перед телевізором.

4. У пригоді стане професійний розвиток і самовдосконалення (обмін професійною інформацією з колегами, що дає відчуття світу ширшого, ніж той, який існує всередині окремого колективу – курси підвищення кваліфікації, конференції тощо). Крім суто професійної користі, такі заходи покликані активізувати взаємозв’язки з колегами, активне спілкування в нових умовах, а це відволікає від буденності та рутини.

5. Банальним, але важливим компонентом боротьби зі стресом є підтримування гарної фізичної форми. Між станом тіла й розумом є тісний зв’язок: наприклад, неправильне харчування посилюють прояви синдрому вигоряння. Ні за яких обставин не можна нехтувати повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію на наступний день.

6. Нове хобі може не тільки додати задоволення у житті, а й допомогти почуватися більш мотивованим. Години, присвячені, приміром, вишиванню, збережуть дні, присвячені пошуку емоційного заспокоєння.

  1. Також, намагайтеся менше працювати вдома та обговорювати робочі проблеми поза роботою.

 

Викладач !!!

- Не займайтеся вихованням у поганому настрої.

- Явно визначте, чого ви хочете від студента, і поясніть це йому, а також дізнайтеся, що він думає з цього приводу.

- Надайте підлітку самостійність. Виховуйте, але не контролюйте кожен крок, не замінюйте виховання опікою.

- Не підказуйте готового рішення, а показуйте шляху до нього і час від часу розбирайте зі студентом його правильні і помилкові кроки до мети.

- Не пропускайте моменту, коли досягнуто перший успіх.

- Своєчасно робіть зауваження, оцінюйте вчинок відразу.

- Головне - оцінювати вчинок, а не особистість.

- Дайте відчути студенту, що співчуваєте його помилкам, вірте в нього, незважаючи на помилки; дайте зрозуміти, що по закінченні неприємної розмови інцидент буде вичерпаний. Сутність людини і його вчинки - не одне і теж.

- Будьте строгим, але добрим.

- Не перетворюйте групу у театр одного актора.

- Прагніть до розкріпачення думки і слова у своїх студентів.

- Дайте кожному студенту право на особисте ставлення до різних явищ в мистецтві, науці, культурі і в цілому до навколишньої дійсності.

- Поважайте кожну думку студента, навіть якщо воно вам здається помилковим.

- Умійте слухати і чути студентів.

- Заохочуйте студентів, котрі намагаються відстояти свою точку зору.

- Не бійтеся визнати свої помилки.

- Не сваріть студентів вранці - сонце покажеться їм сірим. Не сваріть днем ​​- небо здасться похмурим, не лайте вночі - місяць здасться чорним. Взагалі не лайте!

- Критикуйте студентів не із задоволенням, а з болем.

- Страждання калічать психіку студента. Особлива увага - стражданням студента.

- Ставте себе частіше на місце щасливих і особливо нещасних студентів.

- Любіть всіх студентів, а найбільше - найбільш для вас неприємних.

- Намагайтеся частіше говорити «можна». Студент в боротьбі проти несправедливості частіше отримує «опіки» серця, ніж дорослий, він слабкіше, і ці «опіки» залишаються іноді на все життя.

- Добрий викладач - це не тільки той, хто вміє робити добрі справи, а, перш за все, той, хто не здатний робити студентам зло.

- Знайте: студентів привертає увагу до викладача висока кваліфікація, служіння, що доходить до мистецтва, золоті руки, доброта, не багатослівність, постійна готовність до роботи, оптимізм.

«Щоб бути хорошим вчителем, потрібно любити те, що викладаєш, і любити тих, кому викладаєш.»

В.Ключевський

Пошук
Вхід на сайт
Привет, Гість

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
Календар
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Наша кнопка
Друзі сайту
Кочеток МОН


Чугуєво-Бабчанський лісний коледж © 2019